söndag 16 augusti 2009

Jag har kommit upp igen

Min kompis Malin brukar säga att även om det inte alltid går bra för henne och hennes häst så är de alltid söta med matchande färger på tröja, lindor och schabrak, gärna rosa. Jag tog fasta på det och tänkte att jag och Asterix i alla fall skulle vara snygga även om jag inte vågade rida. Med svart tröja, svarta ridbyxor och mina nya ridhandskar i samma färg som Asterix så matchade vi verkligen varandra.

Det funkade för jag satt upp och började rida min lektion, det gick riktigt bra. Asterix och jag hakade på Roland och Dippan och lekte följa John. Vi gjorde allt fast lite sämre. Glad och nöjd med min insats tog Katta över och tränade bla galoppfattningar, framdelsvändningar och bakdelsvändningar Asterix förstod inte riktigt vad bakdelsvändningarna var till för men enligt Katta skulle det gå bra nästa gång, han behöver bara gå hem och tänka lite grann. Tror ni att Asterix går i hagen och funderar på hur han kan göra en snygg bakdelsvändning?

Toppen, nu är vi igång igen.

1 kommentar: