onsdag 19 augusti 2009

Körning

I går var det jätteroligt på körkursen. Vi fick köra en ardenner som drog en stor fyrhjulig flakvagn. Med sex passagerare på flaket var det lite spännande att styra hästen på små skogsvägar. Jag är nöjd med min insats, och framförallt med instruktören Jenny. Hon är verkligen en duktig körinstruktör.

Det är häftigt med de stora hästarna, det är sån kraft när de drar vagnen uppför en backe eller vänder på en mycket liten plats. När ardennern Mistral gick i sitt favoritarbetstempo i trav började svansen svänga fram och tillbaka och hela bakdelen(som är stor)blev helt avslappnad. Man förstår verkligen att den här typen av hästar är gjorda för att arbeta länge i ett relativt makligt tempo.

Jag har fått blodad tand och längtar tills nästa onsdag då vi ska harva. Jag ska försöka komma ihåg kameran så jag kan visa hur det ser ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar