tisdag 13 oktober 2009

Bilder från körträning

Nu har jag varit på kurs igen, denna gång var det precisionskörning. Det var roligt för jag hade nytta av mina ridkunskaper. Vi jobbade med övergångar,serpentiner, ökningar och längningar. Det gick riktigt bra och jag fick mycket beröm för min förmåga att få hästen att gå i form och att lyssna på mig. Det är verkligen roligt att köra.

Efter kursen kom Roland med Asterix för lektion nr två. Asterix är bara körd med skygglappar så nu när vi kör utan måste vi ta det väldigt lugnt eftersom han inte har sett vad som har hänt bakom honom. Han fick dra en harv och efter ett tag kopplade han av och började jobba. Sedan gick vi med en lång pinne som skulle föreställa skakel för att han skulle se vad det var. Det gick ganska bra men det är lite spännande för Asterix att vara på ett nytt ställe utan sin kompis Dippan. Nu ska jag träna med skakelpinne hemma så att han inte bryr sig om den längre.

Här är några bilder från lektionen vi tränade på att stå stilla något som är väldigt viktigt för en körhäst.




1 kommentar:

  1. Vad fin han är! Och han vet hur man ska se söt ut på bild den lille linslusen!

    Nu får vi ses snart!

    Malin

    SvaraRadera