tisdag 17 november 2009

Dålig på att blogga

Nu är det otroligt länge sedan jag skrev något. Jag får skylla på att jag haft så mycket att göra att jag inte orkat starta datorn när jag varit ledig.

Med Asterix har det gått lite si och så, han har varit lite bråkig när jag tömkört och han har hellre velat gå in till de andra i stallet. När han drar i väg i galopp har jag inte mycket att sätta emot. En gång tappade jag honom och han for iväg med tömmarna hängande efter sig. Läskigt men allt gick bra.

Nu gör vi så att Roland får vara en extra backup med en longerlina om Asterix får spel igen. Det har gått bättre och bättre. Tyvärr har jag varit bortrest en hel del så träningen har varit lite ojämn men nu ska det bli bättring.

Igår fick Asterix en spruta mot influensa dock inte svininfluensan så han får ta det lugnt i några dagar. Innan jag åker med Asterix till min körlärare igen vill jag känna att jag har bättre kontroll när jag tömkör så jag ska få ta några lektioner med Jennys välutbildade hästar så jag inte glömmer allt jag lärt mig.

3 kommentarer:

  1. Hej. Vilken fin blogg du har.
    Spana gärna in vår:
    hastfrossa.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. halloj! tänkte bara höra av mig o säga att det e jättekul o läsa om dina o asterix med/motgångar.självklart saknar jag fortfarande våran älskling,därför e det extra roligt o veta hur det går:)han e ju ett litet busfrö,vilket du uppenbarligen fått erfara nu ngra gånger,men han e snäll i hjärtat:)det känns jättebra att han fått komma till ett så bra hem:)hur e det med ögat föresten?antar att han fortfarande ha det kvar iaf, eftersom att du inte skrivit ngt om det:)tillslut vill jag bara säga: fortsätt kämpa!!allt går,bara man tror på sig själv o litar på asterix:)mvh-elin söderström

    SvaraRadera
  3. Hej. Hittade din blogg först nu, hoppas du fortfarande kollar dina kommentarer... :). Hittade hit från en googlesökning om ridrädsla, och skulle gärna höra en fortsättning... har du fortfarande häst, är ridningen ännu ett problem, hur funderar du... Önskar dig god fortsättning hur som helst... Läste om din rädsla från början, och lite brottstycken här och var om hur du försökt tackla problemet. Vill ge dig en kram från en som älskar hästar, men har stor respekt för dem...

    SvaraRadera