fredag 24 juli 2009

Lugn vecka

Asterix har varit lite förkyld så vi har bara haft ett skrittpass under veckan. Igår startade vi igen med träning för Katta tilsammans med Roland och Dippan. Det gick ganska bra, jag kände mig mycket mer självsäker än förra gången. Allt kändes bra tills Dippan blev rädd för en ponny och började gå i passage och blåsa. Asterix var lugn som vanligt men jag blev jätteskärrad. Jag vet att det är fel, min häst var lugn och jag blev rädd ändå. Jag väntar mig att han ska dras med som alla mina andra hästar skulle ha gjort.

Idag har jag ridit Leffe en liten stund. Leffe är 172 cm i manken och ganska stor men när jag satt upp tyckte jag att han var jättesmal och tunn. Jag som trodde att Asterix var ungefär lika grov som Leffe men där har jag fel.

Det var roligt att rida en lite mer utbildad häst, det blir mer ridning. Jag gjorde lite öppna och skänkelvikningar, kul. Jag ska nog fortsätta med små microritter på Leffe för att komma ihåg hur man trimmar.

2 kommentarer:

  1. Jag börjar min semester nu! Ska vi träna ihop någon dag i Flyinge när Asterix har hämtat sig för förkylningen? Twist och jag behöver lite träning!
    Malin

    SvaraRadera
  2. Träning låter kul, vi kanske kan hinna med en fika efteråt.

    SvaraRadera