onsdag 8 juli 2009

Semester

Jag har börjat min semester så det blir lite si och så med bloggandet. Jag rider men jag startar inte min dator så ofta.

Har upptäckt en ny fördel med Asterix. Han är inte så känslig i skinnet så hästflugor är inget problem. Skönt, vi har inte så många men jag behöver inte tänka på det. Dippan far iväg som en vilde om en fluga sätter sig på henne.

Idag hade jag planerat att galoppera för det gick så bra när jag red senast. Men så fort jag har ställt upp några krav på mig själv så blir jag nervös och det fungerar inte som jag har tänkt så galoppen får vänta. Nu ska jag försöka syssla med kravlös ridning och ta det som det kommer. Idag gick det annars riktigt bra. Asterix blev svettig och serpentinerna blev vårdade och fina.

Tids nog säger jag yihaa och far iväg i galopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar