torsdag 16 juli 2009

Träning på Granelundshallen

Idag har vi kört fyraåringarna Dippan och Asterix till träning. Vi lastade dem tillsammans och det var verkligen enkelt de gick båda upp direkt.

Hjärtklappningen var rejäl när vi åkte dit. Väl framme satt jag upp och skrittade men hela tiden hade jag ganska ordentlig ångest. Som tur är förstår min tränare Katta att för mig är det en stor grej att rida på en ny plats så hon tycker att det räcker att jag faktiskt rider och ställer inte större krav än jag klarar

Asterix var lite trög i traven men det beror nog mest på att jag spände mig och inte kunde inverka med skänklarna som jag brukar.

Katta red och denna gång förstod Asterix galopphjälperna direkt. Han är inte dum.

Roland och Dippan var mönsterelever och fick högsta betyg.

Roland sa att jag såg ut som jag sett ett spöke när jag red, jag lyckades nog inte se så lugn ut som jag ville. Nästa gång kanske jag kan syssla med ridning och inte med att hålla mig lugn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar