fredag 10 juli 2009

Min toyboy

Idag har jag tränat för Katta. Det var ganska blött och halt i hagen men det var uppehåll när vi red så lite tur hade vi.

Jag fick träna lite på att flytta Asterix för skänkeln och tänka öppna både i skritt och trav. Det gick ganska bra och efter ett tag förstod han vad jag menade. Vi skulle bara ta några steg i öppna och sedan rida fram. Serpentinbågarna gick bra men det är en av mina få specialiteter.

Katta satt upp och red en nordsvensk för första gången. Hon såg pytteliten ut på min stora häst. Helt plötsligt gick Asterix i fin form på tygeln. Det ser enkelt och snyggt ut när Katta rider. Hon tränade lite galoppfattningar och efter några försök förstod Asterix vad hon menade. Han försöker verkligen göra rätt men han vet inte riktig vad som väntas av honom.

Skrattande red Katta runt och tyckte att jag hade en leksakshäst eller en riktig toyboy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar